Аналіз дистанційного навчання іноземних громадян у медичних закладах вищої освіти України

Автор(и)

  • Юрій Петрович Резніков Національний медичний університет імені О.О. Богомольця
  • Інна Іванівна Андрушко Вінницький національний медичний університет імені М.І. Пирогова

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8127.2022.65.13

Ключові слова:

освіта, дистанційне навчання, охорона здоров’я, медицина, студенти.

Анотація

Дистанційне навчання, як основна форма впровадження освітнього процесу у надзвичайних ситуаціях, стала основним способом забезпечення безперервності навчання. До початку повномасштабної війни в Україні кожен ЗВО створив свою повноцінну систему дистанційного навчання. З початком війни та її наслідками дистанційна освіта знову зазнала змін. Особливо важкою була ситуація з іноземними студентами, які продовжили навчання зі своїх країн постійного проживання. Завдання університетів – сприяти створенню найбільш комфортних умов для збереження цього контингенту. Основним завданням роботи є оцінка якості дистанційного навчання іноземних громадян у медичних закладах вищої освіти, а також надання пропозицій для покращення ситуації. Для виконання поставленого завдання був розроблений опитувальник англійською мовою для студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Опитування проводилось у травні 2022 року синхронно з дотриманням анонімності та наданням добровільної згоди респондентів на обробку персональних даних на базі платформи Google forms. Було опитано 8+990 здобувачів вищої освіти медичних спеціальностей різних закладів вищої освіти України, громадян інших держав. Більшість серед опитаних студентів становили представники Індії (54,54%), далі – Єгипту – 13,13%, Марокко – 12,12%. Організація навчального процесу відповідно до таких відповідей (67,9% опитаних) відбувається у поєднаному синхронно-асинхронному режимі. У дистанційному навчанні були впроваджені різні платформи та програми, більшість студентів повідомили про використання кількох платформ під час навчання (60,7%), ZOOM найчастіше був єдиною платформою для проведення навчальних занять (35,3%). Засвоєння практичних навичок відбувалось переважно лише у трьох форматах: мультимедійні презентації, обговорення випадків клінічної ситуації, імітаційне моделювання. Було виявлено значне зниження рівня засвоєння практичних навичок (-31,22%), істотно менша тривалість часу, затраченого на навчання (-30%) та незначне зменшення середнього балу академічної успішності (-3,01%). Водночас у більшості дистанційне навчання позитивно вплинуло на відвідуваність навчальних занять. 46,6% опитаних визнає, що найбільшим недоліком дистанційного навчання є зниження практичного складника, 20,9% бачать своє навчання неефективним, а 9,6% опитаних стверджує, що найбільшим недоліком є відсутність живого спілкування. Водночас 52,3% бажають залишити елементи дистанційного навчання у майбутньому. Дистанційне навчання є однією з форм забезпечення освітнього процесу, яка дозволяє створити безпечні умови для всіх учасників освітнього процесу. У разі правильного використання всіх його елементів дистанційне навчання може бути повноцінною формою і дозволить отримати якісні знання та практичні навички.

Посилання

Andros M.Y. Pytannia orhanizatsii dystantsiinoho navchannia v nadzvychainykh osvitnikh umovakh. Dystantsiina osvita v Ukraini: innovatsiini, normatyvno-pravovi, pedahohichni aspekty : zb. nauk. prats materialiv I Vseukrainskoi naukovopraktychnoi konferentsii, 16 chervnia 2020 r., m. Kyiv, Natsionalnyi aviatsiinyi universytet / nauk. red. N.P. Muranova. Kyiv : NAU, 2020. S. 8–9.

“Suchasni trendy rozvytku medychnoi osvity: perspektyvy i zdobutky” (2022; Poltava) : Materialy navchalno-naukovoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, 24 berez. 2022 r. Poltava: TOV “ASMI”, 2022. 335 s.

URL: https://likar.nmuofficial.com/.

Aktualni pytannia vyshchoi medychnoi (farmatsevtychnoi) osvity: vyklyky sohodennia ta perspektyvy yikh vyrishennia : materialy XVIII Vseukr. nauk.-prakt. konf. v onlain-rezhymi za dopomohoiu systemy Microsoft Teams (Ternopil, 20–21 trav. 2021 r.). Ternop. nats. med. un-t imeni I.Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy. Ternopil : TNMU, 2021. 592 s.

Standart vyshchoi osvity druhoho (mahisterskoho) rivnia, haluz znan 22 “Okhorona zdorovia”, spetsialnist 222 “Medytsyna”. Zatverdzheno ta vvedeno v diiu nakazom Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 08.11.2021 r. № 1197.

Informatsiino-analitychna dovidka Derzhavnoi sluzhby yakosti osvity Ukrainy stosovno perevirky yakosti osvity inozemnykh hromadian vid 31 sichnia 2022 roku.

URL: https://mon.gov.ua/ua/news/dohid-ukrayini-vid-inozemnih-studentiv-za-period-yih-navchannya-stanovit-ponad-3- milyardi-dolariv-ssha-ukrayinskij-derzhavnij-centr-mizhnarodnoyi-osviti.

URL: https://studyinukraine.gov.ua/zhittya-v-ukraini/inozemni-studenti-v-ukraini/.

Dhawan S. Online learning: a panacea in the time of COVID-19 crisis. J Educ Technol Syst. 2020; 49(1): 5–22.

Pei L., Wu H. Does online learning work better than offline learning in undergraduate medical education? A systematic review and meta-analysis. Med Educ Online. 2019; 24(1).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-16

Як цитувати

Резніков, Ю. П., & Андрушко, І. І. (2022). Аналіз дистанційного навчання іноземних громадян у медичних закладах вищої освіти України. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Медицина», (1 (65), 77-82. https://doi.org/10.32782/2415-8127.2022.65.13