Методичні концепції викладання фармакології студентам медичного вузу у процесі дистанційного навчання
DOI:
https://doi.org/10.32782/2415-8127.2023.68.40Ключові слова:
дистанційне навчання, методичні концепції викладання фармакології, інформаійно-комунікаційні технологіїАнотація
У статті розкривається сутність дистанційного навчання у час пандемії та воєнного стану, характеризуються його складові, розглядається важливість формування компетентностей та необхідність його впровадження серед студентської молоді. В умовах сьогодення коли Світ постав перед вибором здоров’я студентів, чи знання, на допомогу прийшло дистанційне навчання, яке запровадили у всіх вищих навчальних закладах України. Введення онлайн освіти не могло не позначитись на впровадженні нових методів навчання студентській молоді. Це відкрило нові можливості, як для викладачів, так і для студентів, із використанням додаткових засобів сучасних комп'ютерних технологій. Метою дослідження є особливості методичних концепції викладання фармакології у студентів-медиків при дистанційному навчанні. Використання дистанційного навчання має такі переваги: необмежений доступ до навчальних матеріалів у будь якій точці Світу, часова мобільність, широке застосування онлайн ресурсів; збереження життя і здоров’я всіх учасників навчального процесу. Застосування мультимедійних технологій є важливим при викладанні предмету «фармакології» під час дистанційних практичних занять, відео-лекцій, а також проведення онлайн-консультацій. Однак є і ряд недоліків – різна швидкість інтернету, відволікаючі компоненти, недостатня емоційна складова. Отже, дистанційне навчання може бути альтернативою при інфекційних епідеміях, війнах, катаклізмах при неможливості проведення очного навчання. Дистанційність і відкритість сучасної освіти полягає у застосуванні мережевих інформаційних технологій. Це, в цілому, забезпечує індивідуальну спрямованість онлайн навчання, збільшення інтенсивності та неперервності навчання студентів медичних спеціальностей. Використання складових дистанційного навчання орієнтує молодь на модерний стиль освіти. А застосування онлайн технологій при викладанні фармакології спрямовує розвиток студентської самоосвіти. Всі ці складові є цінним для пошуку нових умінь та навичок протягом усього життя Використання елементів дистанційної освіти (онлайн-лекцій, онлайн-консультацій) буде важливим в подальшому при викладання фармакології і при очному (офлайн) навчанні студентів медичних спеціальностей.
Посилання
On preventing the spread of the acute respiratory disease COVID-19 caused by the SARSCoV-2019 coronavirus on the territory of Ukraine: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine No. 211 of March 11, 2020. Available from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/211-2020/
Oleshko А, Rovnyagin A, Godz V. Improving distance learning in the context of pandemic restrictions in higher education. Derzhavne Upr [Internet]. 28 Jan. 2021 [cited 2023 Jun 12]. Available from: https://doi.org/10.32702/2307-2156-2021.1.3
Tkachenko LV. Khmelnytska OS.). Features of introduction of distance learning in the educational process of higher education institution. Pedahohika formuvannya tvorchoyi osobystosti u vyshchiy i zahalnoosvitniy shkolakh. 2021; 75(3): 91-7. Available from: https://doi.org/10.32840/1992-5786.2021.75-3.18
Oleshko AA, Bondarenko SM. Udoskonalennia systemy dystantsijnoho navchannia u vyschij shkoli v umovakh pandemii covid-19. [Improving the system of distance learning in higher education in the context of the COVID-19 pandemic] «Problemy intehratsii osvity, nauky ta biznesu v umovakh hlobalizatsii», Materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii [International scientific-practical conference], Kyiv National University of Technologies and Design: [cited 2020 Nov. 25]. 2020, pp. 78–9.
Galetskyi S, Galetska T. Distance learning as an element of information and communication technologies in education. Collect Sci Pap Um State Pedagog Univ named after Pavlo Tychyna. 2018, 1: 54-62. Available from: https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2018.134826
Shah D. 190 universities just launched 600 free online courses. Here's the full list. Quartz. [Internet]. 2018. [cited 2018 Oct 25]. Available from: https://qz.com/1437623/600-free-online-courses-you-can-take-from-universities-worldwide
Fidalgo P, Thormann J, Kulyk O. et al. Students’ perceptions on distance education: A multinational study. Int J Educ Technol High Educ 2020. [cited 2020]. Available from: https://doi.org/10.1186/s41239-020-00194-2
Prokopenko I, Berezhna S. Higher Education Institutions in Ukraine during the Coronavirus, or COVID-19, Outbreak: New Challenges vs New Opportunities. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala. 2020; 12 (1 Sup 2): 130–5.
Starkey L. A review of research exploring teacher preparation for the digital age. Camb J Educ [Internet]. 4 Jul. 2019 [cited 2023 Jun 12];50(1):37-56. Available from: https://doi.org/10.1080/0305764x.2019.1625867
Kukharenko VN. The system of distance learning of university. Theory and teaching methods of mathematics, physics, computer science. 2015; 3 (37): 220–33.
Dymar NM, Soyka LD, Shevchuk AM. Formation of professional competences of medical specialties in the conditions of distance learning. Innovative pedagogy. Theory and methodology of professional education. 2021; 39: 139-42. Available from: https://doi.org/10.32843/2663- 6085/2021/39.27
Moore MG, Diehl WC. Handbook of Distance Education [Internet]. Fourth edition. NY: Routledge, 2019. Previous edition: 2013.: Routledge; 2018 [cited 2023 May 23]. Available from: https://doi.org/10.4324/9781315296135