Психічне здоров’я студентів медичного факультету №2 Ужгородського націона-льного університету під час пандемії COVID-19 за даними анонімного опитування

Автор(и)

  • Д.Б. Пилипів ДВНЗ «Ужгородський національний університет», медичний факультет №2, кафедра фунда-ментальних медичних дисциплін
  • Б.М. Шарга ДВНЗ «Ужгородський національний університет», медичний факультет №2, кафедра фунда-ментальних медичних дисциплін
  • В.П. Фекета ДВНЗ «Ужгородський національний університет», медичний факультет №2, кафедра фунда-ментальних медичних дисциплін

DOI:

https://doi.org/10.24144/2415-8127.2020.62.88-95

Ключові слова:

анонімне опитування, загальне здоров’я, пандемія COVID-19, карантин, неповний локдаун, «червона зона», Internet-опитування, студенти-іноземці, психічне здоров’я, безпечні умови навчання.

Анотація

Пандемія COVID-19 веде до значної смертності та психічних розладів серед населення. Мета дослідження – шляхом анонімного опитування з’ясувати стан загального здоров’я студентів на медичному факультеті №2 Ужго-родського національного університету; оцінити вплив пандемії та карантину на психічне здоров’я студентів-іноземців; встановити, чи здатні вони реально оцінювати небезпеку та свідомо дотримуються правил безпеки для запобігання поширенню інфекції COVID-19. Проводили анонімне онлайн-анкетування студентів-іноземців з 1-го по 6-й роки навчання шляхом створення опитувальника за допомогою сервісу Google-Форми після введення у Закарпатті «червоної зони». Учасниками дос-лідження стали 358 студентів. Більшу частину з них склали студенти 1-го і 3-го курсів. 5 (1,4%) і 9 (2,5%) респондентів інформували про «вкрай незадовільний» і «незадовільний» стан загального здо-ров’я, відповідно, що в стресових умовах пандемії загрожує його дальшим погіршенням. В умовах пандемії і обмежувальних заходів більшість студентів-іноземців відчувають тривогу. Вона охопила найбільше опитаних (82,4%) з оголошенням пандемії та карантину з неповним локдауном. Послаблення карантину зменшило число стурбованих до 52%, запровадження «червоної зони» в Закарпатті збільшило їх частку до 58,4%. Розвиток подій в Закарпатті у зв’язку пандемією змінив стійкість судентів до стресу. У 57,2% опитаних вона зросла, у 26% – знизилася, дещо змінилася – у 16,8%. Близько 2/3 студентів, зазнали різких змін настрою за карантину з неповним локдауном. 33,3% опитаних суб’єктивно вважає, що їхнє психічне здоров’я погіршилося за цих обмежень, 48,3% студентів заявили про покращення психічного здоров’я, а у 18,4% воно суттєвих змін не зазнало. Протипандемічні обмеження викликають у студентів почуття тривоги за фінансовий добробут. У 137 опитаних (38,3%) справді виникли нестача грошей. Є сумніви, чи страхування, яке мають студенти, буде достатньо для лікування в разі захворювання на СOVID-19. Це є додатковим чинником для виникнення у студентів психічних відхилень. У більшості студентів (57,3%) в цей час число соціальних взаємодій зменшилося, у 26,5% з них – зросло, а у 16,2% змінилися мало. Лише 5,3% респондентів продовжували близьке спілкування з друзями і родичами. Період самостійного обмеження соціальних контактів у студентів тривав від кількох днів до 3 місяців і більше. 84 (23,5%) студенти не мали такого періоду. Це свідчить про неповне усвідомлення ними небезпеки інфекції COVID-19. 58,1% респондентів підтримали ідею «online» навчання, решті (41,9%) до вподоби «offline» заняття. За словами студентів, всі вони використовують маски, перебуваючи в навчальних аудиторіях і лабораторіях. Од-нак приблизно 1/5 частина опитаних не дотримувалися безпечної соціальної дистанції і навчалися у непровітрених приміщеннях. Радимо на факультеті встановити (відновити) системи автоматичної вентиляції навчальних примі-щень. Рекомендуємо і студентам, і викладачам не забувати про дотримання правил безпеки для запобігання поши-ренню коронавірусної інфекції в університеті. Незважаючи на виявлення ознак часткової психічної адаптації студентів до стресових умов карантину з непов-ним локдауном, карантину «червоної зони» в час пандемії СOVID-19, спостерігали погіршення психічного здоров’я студентів-іноземців. Мала кількість вакцинованих і тих, що перехворіли на інфекцію СОVID-19 не дає достатньо колективного імунітету, а тому не знижує стурбованості у спільноті іноземних студентів, що не сприяє їх психічно-му здоров’ю. Не всі студенти дотримувались правил безпеки проти зараження коронавірусом під час навчання “of-fline”. З ними слід проводити більше роз’яснювальної роботи щодо цього.

Посилання

Mallapaty S. Has COVID peaked? Maybe, but it’s too soon to be sure// NATURE.- 2021.- MARCH 18. Available from: https://www.nature.com/articles/d41586-021-00705-9?utm_source=Nature+Briefing&utm_campaign= 02e41775a1-briefing-dy-20210318&utm_medium=email&utm_term=0_c9dfd39373-02e41775a1-44588473 [Accessed 20th Murch 2021].

COVID-19 Coronavirus Pandemic. Worldometer. Last updated: March 22, 2021.- https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries [Accessed 22nd March, 2021]

Максим Степанов.- Available from: https://www.facebook.com/maksym.stepanov. official/ [Accessed 22nd March, 2021].

Edward Holt COVID-19 testing in Slovakia. The Lancet.Infectious Diseases. Jan. 2021, Vol 21: 32 Available from: www.thelancet.com/infection.

Wilson С. Israel’s COVID-19 Vaccination Rollout Is Slowing at a Critical Moment. That’s a Warning for the Rest of Us. Time. March 19, 2021 Available from: https://time.com/5947967/israel-covid-vaccine-rollout/ [Accessed 20th Murch 2021].

Our World in Data. COVID-19 Data Explorer. Available from: https://ourworldindata.org/ [Accessed 20th Murch 2021].

Tedros AG. WHO Director-General’s statement on IHR Emergency Committee on Novel Coronavirus (2019-nCoV) Available from: https://www.who.int/director-general/speeches/ detail/who-director-general-s-statement-on-ihr-emergency-committee-on-novel-coronavirus-(2019-ncov) [Accessed 22nd Murch 2021].

About Variants of the Virus that Causes COVID-19. CDC. Centers for diseases control and Prevention. Available from: https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/transmission/variant.html Updated Feb. 12, 2021 [Accessed 20th Murch 2021].

Badshah N. New Philippines Covid variant found in England – as it happened. The Guardian. Available from: https://www.theguardian.com/world/live/2021/ mar/ 16/coronavirus-live-news-keep-using-astrazenecaoxford- vaccine-says-who?page=with:block-605100838f0803630b9e9ef8#block-605100838f0803630b9e9ef8 [Accessed 20th Murch 2021].

Holmes O. Which European states have paused AstraZeneca jabs due to clotting concerns? The Guardian. Available from: https://www.theguardian.com/society /2021/mar/15 /which-european-states-have-paused-astrazeneca-jabs-due-to-clotting-concerns [Accessed 22nd Murch 2021].

Davis B. Italy, Spain and France announce they will resume AstraZeneca rollout after jab deemed ‘safe and effective’ by regulator. Evening Standard. Available from: https://www.standard.co.uk/news/world/astrazeneca-italy-spain-france-resume-vaccine-rollout-ema-b925006.html [Accessed 22nd Murch 2021].

Christina Pagel This is what an ‘overwhelmed NHS’ looks like. We must not look away. The Guardian. Available from: https://www.theguardian.com/ commentisfree/ 2021/jan/12/ overwhelmed-nhs-covid-britain-hospitals [Accessed 22nd Murch 2021].

На Івано-Франківщині розгортають мобільний госпіталь для хворих на COVID-19. Радіо Свобода. 20.02. 2021. Available from : https://www.radiosvoboda.org/a/ news-koronavirus-prykarpattia-gospital/31112922.html.

Урядовий портал. Департамент комунікацій Секретаріату Кабінету Міністрів України Pішення Комісії ТЕБ та НС. Наявно з: https://www.kmu.gov.ua/ news/ z-8-bereznya-na-teritoriyi-zakarpatskoyi-oblasti-diyatime-chervonij-riven-epidemichnoyi-nebezpeki-rishennya-komisiyi-teb-ta-ns . Oпубліковано 06.03.2021.

Rubin GJ, Wessely S. The psychological effects of quarantining a city. BMJ. [Internet] 2020; 368:m313. Available from: doi: 10.1136/bmj.m313. PMID: 31992552.

Brooks SK, Webster RK, Smith LE, et al. The psychological impact of quarantine and how to reduce it: rapid review of the evidence. Lancet 2020; 395: 912-920.

Taylor S. The psychology of pandemics: preparing for the next global outbreak of infectious disease. New-castle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2019, 178 p.

Torales J, O’Higgins M, Castaldelli-Maia JM, Ventriglio A. The outbreak of COVID-19 coronavirus and its impact on global mental health. Int J Soc Psychiatry. [Internet] 2020; 66(4): 317-320. Available from: Epub 2020 Mar 31. PMID: 32233719 doi: 10.1177/0020764020915212. 19. Dubey S, Biswas P, Ghosh R, Chatterjee S, Dubey MJ, Chatterjee S, Lahiri D, Lavie CJ. Psychosocial im-pact of COVID-19. Diabetes Metab Syndr. [Internet] 2020; 14(5):779-788. Available from: Epub 2020 May 27. PMID: 32526627; PMCID: PMC7255207 doi: 10.1016/j.dsx.2020.05.035.

Wang C, Pan R, Wan X, Tan Y, Xu L, Ho CS, et al. Immediate Psychological Responses and Associated Factors during the Initial Stage of the 2019 Coronavirus Disease (COVID-19) Epidemic among the General Population in China. Int J Environ Res Public Health. [Internet] 2020; 17(5):1729. Available from: PMID: 32155789; PMCID: PMC7084952 doi: 10.3390/ijerph17051729.

Vindegaard N, Benros ME. COVID-19 pandemic and mental health consequences: Systematic review of the current evidence. Brain Behav Immun. [Internet] 2020; 89: 531-542. Available from: Epub 2020; 30. PMID: 32485289; PMCID: PMC7260522 doi: 10.1016/j.bbi.2020.05.048.

Cao W, Fang Z, Hou G, Han M, Xu X, Dong J, et al. The psychological impact of the COVID-19 epidemic on college students in China. Psychiatry Res. [Internet] 2020; 287:112934. Available from: Epub 2020 Mar 20. PMID: 32229390; PMCID: PMC7102633 doi: 10.1016/j.psychres.2020.112934.

Rajkumar RP. COVID-19 and mental health: A review of the existing literature. Asian J Psychiatr. [Internet] 2020; 52:102066. Available from: Epub 2020 Apr 10. PMID: 32302935; PMCID: PMC7151415. doi:10.1016/j.ajp.2020.102066

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-31

Як цитувати

Пилипів, Д. ., Шарга, Б. ., & Фекета, В. . (2020). Психічне здоров’я студентів медичного факультету №2 Ужгородського націона-льного університету під час пандемії COVID-19 за даними анонімного опитування. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Медицина», (2 (62), 88-95. https://doi.org/10.24144/2415-8127.2020.62.88-95