Удосконалення матеріалів методичного забезпечення для контролю рівня знань у закладах вищої медичної освіти на сучасному етапі

Автор(и)

  • Віталій Іванович Ляховський Полтавський державний медичний університет
  • Олег Георгійович Краснов Полтавський державний медичний університет
  • Руслан Борисович Лисенко Полтавський державний медичний університет
  • Іван Іванович Нємченко Полтавський державний медичний університет
  • Оксана Іванівна Краснова Полтавський державний медичний університет
  • Наталія Олександрівна Ляхова Полтавський державний медичний університет
  • Тетяна Владиславівна Плужнікова Полтавський державний медичний університет

DOI:

https://doi.org/10.32782/2415-8127.2023.67.22

Ключові слова:

реформування освіти, контроль знань, здобувач, тести.

Анотація

Вступ. Сучасний етап професійної медичної підготовки характеризується значним збільшенням об’єму, складності та темпів засвоєння учбового матеріалу. Важливим є підвищення ефективності та розвитку системи педагогічного оцінювання для виміру результатів навчального процесу та визначення досягнень студентів. Педагогічні тести дозволяють оцінювати структуру знань та вимірювати ступінь засвоєння учбового матеріалу, оволодіння необхідними уміннями й навиками, рівень учбових досягнень. Метою даної статті є дослідження форм матеріалів контролю знань, отриманих здобувачами вищої освіти у медичних вищих навчальних закладах, їх впровадження, напрямки розвитку та використання в сучасних умовах. Методологія та методи дослідження. Матеріалами дослідження була науково-методична література. Методи дослідження бібліосемантичний, контент-аналіз, системний підхід та системний аналіз. Результати досліджень та їх обговорення. Виділяють три основних види матеріалів контролю: теоретичні питання; тести; задачі. Перевагами тестового контролю є його стандартизованість, можливість охопити контролем всіх студентів, вести контроль по всьому матеріалу, систематично робити оцінку успішності, зменшуючи витрати часу на здійснення контролю. Результати тестування можуть бути представлені в оцінках, балах, рейтингах кожного студента. Сучасний викладач повинен володати широким арсеналом сучасних методів і засобів розробки та використання різноманітних тестів успішності. Необхідно враховувати принципи побудови матеріалів програмованого навчання та контролю, диференціюючи їх по рівнях професійної підготовки. Висновки. Навчання у вищих закладах медичної освіти переходить до створення умов для творчості, до педагогіки співпраці, підтримки та стимулювання самостійності здобувача в навчанні. Одним зі шляхів такого переходу є застосування викладачами тестового контролю знань як складової частини сучасних технологій, які допомагають здобувачам розкритися та допомагають підготувати освіченого фахівця.

Посилання

Ariaiev M.L., Kaplina L.Ie., Senkivska L.I., Pavlova V.V. Pershyi dosvid dystantsiinoho navchannia v medychnykh vuzakh Ukrainy v umovakh COVID-19-karantynu. Zdorovia dytyny. 2020; 3(15): 195-199 [in Ukrainian].

Havrylenko N. I. Testuvannia yak forma obiektyvnoho kontroliu ta diahnostyky znan zdobuvachiv vyshchoi osvity. Imidzh suchasnoho pedahoha. 2018; 5 (182): 38-40 [in Ukrainian].

Ivankova N. A., Ryzhov O. A. Model pedahohichnoi systemy elektronnoho dystantsiinoho navchannia na bazi khmarnykh servisiv. Medychna osvita. 2020; 3: 34–42 [in Ukrainian].

Liashuk P. M., Liashuk R. P. Pro yakist pidhotovky vypusknykiv medychnykh vyshiv. Novosti meditsinyi i farmatsii. 2015; 6: 28-29 [in Ukrainian].

Mezhuieva I. Yu. Testuvannia yak forma kontroliu znan, umin, navychok. Perevahy i nedoliky. Molodyi vchenyi. 2017; 9 (49): 394-398 [in Ukrainian].

Rusina S. M., Nikoriak R. A. Monitorynh vdoskonalennia yakisnoi osvity u vyshchykh medychnykh zakladakh. Naukovopedahohichnyi visnyk. 2020; 20: 42 [in Ukrainian].

Sachaniuk-Kavetska N. V., Prozor O. P., Klieopa I. A. Orhanizatsiia kontroliu navchalnykh dosiahnen studentiv za dopomohoiu avtomatyzovanykh system testuvannia. Fiziko-matematicheskoe obrazovanie. 2020; 3-1 (25): 87-93 [in Ukrainian].

Fedosieieva O.V., Necheporenko A.H., Bushman V.S. Efektyvnist kompiuternoho testuvannia u navchalnomu protsesi v medychnykh VNZ. Naukovyi ohliad. 2019; 5 (58): 31-39 [in Ukrainian].

Bicudo AM, Hamamoto Filho PT, Abbade JF, Hafner MLMB, Maffei CML. Consortia of cross-institutional progress testing for all medical schools in Brazil. Rev.bras. educ. med. 2019; 43 (4):151-156.

Hamamoto Filho PT, Lourenção PLTA, Valle AP do, Abbade JF, Bicudo AM. Acorrelação entre a pontuação dos testes de progresso dos alunos e seu desempenho em um processo de seleção de residência. Medical ScienceEducator 2019; 29 (1): 1-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Як цитувати

Ляховський, В. І., Краснов, О. Г., Лисенко, Р. Б., Нємченко, І. І., Краснова, О. І., Ляхова, Н. О., & Плужнікова, Т. В. (2023). Удосконалення матеріалів методичного забезпечення для контролю рівня знань у закладах вищої медичної освіти на сучасному етапі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Медицина», (1(67), 121-126. https://doi.org/10.32782/2415-8127.2023.67.22